פורסם ב-

הוראות בטיחות להפעלת כננת

הוראות ההפעלה והוראות הבטיחות הינם לביטחונך האישי בעת השימוש ולסובבים אותך, הפעלה לא נכונה בניגוד להוראות היצרן עלולה לגרום לנזק גופני ולציוד הנ"ל, יש לקרוא את הוראות הבטיחות בעיון רב ולשמור אותם לשימוש עתידי.
1.ליפוף לא שווה של כבל הכננת תוך כדאי משיכת עומס אינה מהווה בעיה, אלא אם כן ישנו פיזור של הכבל כאשר הינו מתוח ולא מלופף על גביי הכננת, חשוב מאוד במקרה זה להחזיר את כבל הכננת למקומו ורק לאחר מכן להתחיל בפעולת המשיכה.
בצע איחסון של שלט הכננת בתוך הרכב היכן שלא יכול להיגרם לו נזק מרטיבות או תופעות טבע אחרות.

2.השימוש בשלט ובכננת חייב להתבצע שהרכב נמצא במצב של ניוטרל ואינו נמצא בהילוך, כל הפעלה של הכננת אסורה בעת נסיעה או בזמן הילוך של מצמד הרכב.

3.חל איסור לחבר את הוו' ישירות לכבל, תמיד יש להשתמש במנשא מתאים ומאושר על ידי היצרן, או שרשרת כוח מתאימה.

4.במהלך הפעלת הכננת באמצעות השלט יש לעמוד במרחק בטיחות של 3 מטר מינימום, יש לבצע עצירה של המשיכה לאחר כל מטר על מנת שיהיה אפשר להבטיח שהכבל נערם בצורה מסודרת ולא נוצרים קשרים וסיבוכים כתוצאה ממשיכה, שיבוב כזה או אחר של הכבל במהלך המשיכה יכול לגרום לשבירת הכננת.

5.אין לחבר את וו הגרירה למנגנון הכננת, חיבור מתאים מתבצע אך ורק לשילדת הרכב.

6.אין לגעת או להתעסק בצורה כזו או אחרת עם כבל הכננת או בוו המשיכה כאשר מתבצעת משיכה או עומס.

7.לפי הפעלת הכננת חשוב לבדוק את השלט, שלט פגום שאינו מתבצע בו שימוש כראוי יכול לגרום לפעולה בלתי רצויה ונזק לכננת.

8.אין לבצע משיכה במידה ועל אזור התוף הכננת יש פחות מ 5 ליפופים של הכבל, הדב יכול לגרום לנתק של הכבל מהתוף.

9.כאשר מבצעים הפעלה של הכננת והכבל משתחרר, התוף חייב להסתובב בהתאם לכיוון המסומן בכננת, שחרור של הכבל בכיוון ההפוך יכול לגרום לבעיה במעצור הכננת.

10.חשוב מאוד לא לעבור את העומסים המוגדרי על פי היצרן בעת משיכה בכננת, ניתן להשתמש במכפיל הכוח מה שיגרום להורדה של העומס שמופעל על הכננת. והכבל.

11.יש לבצע בדיקה מקיפה טרם הפעלת הכננת בדבר חופש ושחרור בכבל על ידי לחיצות קצרות בשלט, חשוב מאוד למניעת זעזועים שיכולים להתרחש בעת המשיכה.

12.את המשיכה בכננת יש לבצע בצורה ישרה בלבד, וזאת בשביל למנוע גלילת כבל על צד אחד של התוף, אחרי השימוש בכננת יש לבצע בדיקה מקיפה של הכבל, וכמובן לבדוק שהכבל מתלפף על תוף הכננת בצורה נכונה ואחידה, במידה והכבל מסתבך בעת החזרתו יש לבצע זאת בשנית על מנת שיחזור בצורה ישרה לשימוש חוזר.

13.לכל כבל כננת אורך חיים שונה ומשתנה אשר תלוי רבות בפעילות שעובר ביום-יום, חשוב מאוד לבצע מתיחה של הכבל לתוף במהלך עומס טרם השימוש הראשוני על מנת שיהיה אפשר לחזק את הגידים, פעולה ראשונית זו שלא תתבצע יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לכבל הכננת.

14.כאשר סיימת להתשמש בכננת חשוב לבצע גלילה של הכבל אל התוף, הדרך הנכונה לעשות זאת הינה באמצעות תפיסת השלט ביד אחת והכבל ביד השני, חשוב מאוד כמובן לקחת מרחק למען בטיחותך האישי, בצע פעולה זאת מספר פעמים עם הפסקות בין הפעלה להפעלה, כאשר הגעת לסוף תהליך הגלילה של הכבל, יש לעצור כאשר וו השקל במרחק של כמטר מגלגלליות ההחלקה של הכבל, בסיום כמובן חשוב לנתק את השלט משקע הכננת ולסובב את ידית המצמד למצב גלילה חופשית בכדי להחזיר את שארית הכבל לתוף.

15.את ההחזרה של הכבל פנימה אל התוף יש לבצע בצורה מתוחה ומסודרת בשביל למנוע רווחים בין הכריכות הכבל, שגורמים לכבל לשכבה התחתונה בזמן המשיכה.

16.כאשר הרכב עומד ומבצע משיכה, חשוב מאוד להפעיל את בלם היד (במצב חנייה) וכמובן לחסום את הגלגלים של הרכב.

17.כל שימוש בכננת מתבצע באמצעות כפפות לבטיחותך האישית.

18.חל איסור על הפעלת הכננת במשך יותר מ 5 דקות רצופות מחשש לחימום יתר, הפעלה מעבר לחמש דקות יכולה לגרום לתקלות ונזק בלתי הפיך למנוע ומוח הבקרה של הכננת.